کنکور
کنکور 92
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:کنکور سراسری,امتحان چهارگزینه ای,کنکور, :: 19:22 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

تکنيک تيک و -
سوالات کنکور3دسته هستند:
الف)سوالات عمومي، زيست شناسي، و شيمي، کل دروس رشته انساني و هنر که کمتر از 40ثانيه و سوالات رياضي و فيزيک که حدود70ثانيه يا در اين حدود به جواب مي رسيد. اين سوالات را بلافاصله پاسخ داده و وارد پاسخ برگ کنيد.
تذکر:به هيچ وجه جواب سوالات را در دفترچه علامت نزنيد و پاسخ ها را چندتا چندتا وارد پاسخ برگ نکنيد. بلکه تک تک وارد کنيد، شماره سوال و پاسخ نامه را کنترل کنيد تااشتباهي صورت نگيرد.
ب)سوالات عمومي و اختصاصي که پاسخ آنها را بلد هستيد، ولي کمي بيشتر از40ثانيه يا در رياضي و فيزيک بيشتر از70ثانيه طول مي کشد تا به جواب برسيد، در کنار اين سوال ها يک علامت بگذاريد و به سراغ سوال بعدي برويد.
تذکر:بيشترين جايي که داوطلبان از کنکور خداحافظي مي کنند اين دسته از سوالات است که احساس مي کنند بلد هستند والان به جواب مي رسند و زمان را از ياد مي برند. بزرگ ترين چاله کنکور اين جاست. اگر بتوانيد با علامت گذاري، خود را به انتهاي دفترچه برسانيد و در وقت اضافه به سراغ سوالات علامت دار برگرديد، آزمون را مديريت کرده ايد، در غير اين صورت در آزمون شرکت کرده و دوره آشنايي با کنکور را با موفقيت سپري کرده ايد.
ج)سوالاتي که اصلا بلد نيستيد و نمي دانيد از کجا طرح شده، يا به نظر شما از حذفيات است، يا حل مي کنيد ولي جواب شما در بين گزينه ها نيست!!!در کنار اين سوال ها هم يک علامت(-)بگذاريد و برويد سراغ سوال بعدي و به خودتان بگوييد حتما در اين 300سوال، سوالاتي پيدا مي شود، که من قادر به پاسخگويي آنها باشم و با حفظ آرامش به سراغ سوال بعدي برويد.
تذکر:اگر پاسخ سوالي را بلد نيستيد، سرجلسه کنکور معجزه اي اتفاق نمي افتد، پس حرص نخوريد و به سراغ سوال بعدي برويد.
همان طور که ملاحظه کرديد مديريت زمان، بدون علامت گذاري سوال ها مقدور نيست و مهم ترين کار دل کندن از سوالاتي است که بلد هستيد ولي در زمان به جواب نمي رسيد!!
 

مديريت مکان آزمون
 

1ـ حتما از محل کنکور خود بازديد کرده و فاصله منزل تا محل را ارزيابي نماييد و خود را در محل آزمون تجسم کنيد.
2ـ وسايل لازم براي آزمون دادن را با خود برداريد.
الف:مداد و پاک کن:به تعداد کافي چون سرجلسه آزمون وقت مداد تراشيدن نداريد.
ب:دستمال کاغذي:در تابستان بسيار کارگشا است.
ج:کارت ورود به جلسه:بهتر است صبح که از منزل خارج مي شويد، کارت خود را به سينه سنجاق کنيد که گم نشود.
د:کارت شناسايي معتبر.
ه:خودکار آبي:دوعدد براي پاسخ به سوال هايي که از شما مي خواهند با خودکار پاسخ دهيد.
و:آب پرتقال و شکلات :براي ساعت10!!
3ـ سرجلسه آزمون سرتان به کار خودتان باشد و به رفتار مراقبت ها و ساير داوطلبان توجه اي نداشته باشيد.
حرف نزنيد و تا زمان شروع آزمون، خود را به کاري مشغول کنيد. مثل پياده روي در محوطه، پيدا کردن صندلي، تجديد وضو و خواندن ذکر و آياتي که از حفظ هستيد و...
 

مديريت انرژي آزمون
 

اين بحث خيلي جديدي است. بسياري از داوطلبان سرجلسه بي حوصله مي شوند يا انرژي لازم را براي آزمون ندارند و يا مغزشان کند مي شود، براي جلوگيري از اين مسايل و اين که با انرژي و پرقدرت باشيد به توصيه هاي زير دقت کنيد.
الف)خواب
خواب خوب در شب مهم ترين عامل آرامش و کسب انرژي در روز است، در اين روزهاي آخر سعي کنيد ساعت فيزيولوژيک خود را تنظيم کنيد و شب ها بين ساعت10تا12بخوابيد و صبح ها بين ساعت5تا7بيدار شويد. قبل از خواب با وضو باشيد و سعي کنيد رو به قبله بخوابيد، خوردن يک ليوان شير ولرم، گرفتن دوش، خوردن شام سبک، چند نفس عميق قبل از خواب به يک خواب آرام کمک مي کند.
ب)صبحانه
صبحانه مهم ترين وعده غذايي است که اغلب افراد از آن غفلت مي کنند، حتما عادت به صبحانه خوردن را در خود نهادينه کنيد، مصرف مواد قندي مثل عسل و مربا و موادپروتئيني مثل عدسي، لوبيا و تخم مرغ در کنار مصرف لبنيات مثل شير و کره و پنير انرژي خوبي در شما ايجاد خواهد کرد.
ج)يکي از چيزهايي که باعث افت انرژي سرجلسه آزمون مي شود افت قند خون است که حدود ساعت10اتفاق مي افتد، به شرط آن که صبحانه خورده باشيد، در غير اين صورت اين افت زودتر خود را نشان مي دهد. براي جبران اين کمبود قند، خوردن يک شکلات که در دهان قرار دهيد که آرام آرام جذب شود وبه همراه داشتن آب پرتقال پاکتي کمک شاياني خواهد کرد.
د)مهم ترين عامل بالا بردن انرژي و حفظ ان، آرامش و ياد خدا و توکل و توسل به ائمه معصومين است، اگر انسان خود را در حضور خدا ببيند و مطمئن باشد که همه وظيفه اش را انجام داده است و نتيجه را به خداي متعال واگذارکند، آرامش و انرژي اي را تجربه مي کند که با هيچ چيز قابل مقايسه نيست.
در پناه ايزد منان، آرام و سربلند باشيد.
منبع:نشريه موفقيت، شماره 190


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 8519
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟