مقاله اي از مصيب رفيعي كه با كمترين امكانات دانشجوي پزشكي سراسري گردید...
کنکور 92

به جان كنكور قسم
 

پسر عموي من از تابستان، يعني دقيقاً بعد از اتمام سال سوم دبيرستان درس خواندن براي كنكور را شروع كرد و حداقل روزي 13 ساعت درس مي خواند . او در كنكور امسال موفق به كسب رتبه اول شهر و 300 كل كشور و دانشجوي پزشكي سراسري اهواز شد. اما اين، فقط كار «پسرعموي من » نيست كار اكثر كساني است كه در كنكورهاي چند سال اخير طعم شيرين موفقيت و رتبه ي برتر شدن را چشيده اند. كافي است مصاحبه ي رتبه هاي تك رقمي كنكور را در هفته نامه پيك سنجش مطالعه كنيد، حقيقتاً كسي را پيدا نخواهيد كرد كه برنامه ريزي منسجم و جدي اش را از تابستان قبل از پيش دانشگاهي شروع نكرده باشد.
قضيه، قضيه ي دو دوتا چهار تاست. كافي است يك لحظه، بله فقط يك لحظه چشمان تان را ببنديد و به اين فكر كنيد كه تقريباً تمام آن حجم مطالب و فرمول هايي را كه در3 سال دبيرستان خوانده ايد به علاوه حجم و صفحاتي كه در پيش دانشگاهي خواهيد خواند در كنكور از شما به صورت كاملاً حرفه اي و مفهومي سؤال خواهد شد. از طرف ديگر فهم عميق، نيازمند زمان مناسب و كافي براي تمرين، تكرار و تثبيت است. فرصتي كه به قول رتبه ي يك كنكور، بشود براي درك روشهاي استدلالي يك مسأله و يا يك تست ساعتها وقت صرف كرد. حالا اين حرفها را بگذاريد كنار هم نتيجه چه مي شود؟ بله! يعني اينكه با يكي، دو ماه درس اصلاً نمي توان در كنكور قبول شد، ولي به جان خود كنكور قسم كه من يك ماه جدي درس خواندم و رتبه 2 شهر شدم و اكنون با پسرعمويم هر دو دانشجوي پزشكي سراسري اهواز هستيم.
 

چطور درس خواندم؟
 

اولاً كه حدود چهل درصد از سؤالات كنكور مربوط به دروس پيش دانشگاهي است و در اين ميان، دروس اختصاصي از اهميت بيشتري هم برخوردارند، من هم كليه ي سي دي هاي تصويري معلمان برتر كنكور تهران را از استاد احمدي گرفته بودم، پس سريعاً در عرض يك هفته همه ي آنها را مشاهده كردم و تست زدم(هر روز يك درس) ثانياً چون حجم و محتواي كتابهاي پيش دانشگاهي به نظر سنگين تر از كتابهاي ساير مقاطع دبيرستان است، زماني كه در عرض يك هفته به پايان رسيد، تمام وقتم آزاد شد تا بتوانم سه هفته ي آخر را به تست زني و مطالعه ي مدون و مرور دروس عمومي، فيزيك،‌زيست و شيمي اختصاص دهم. ثالثاً: در تهران كسي را داشتم كه مانند كوه پشتيبانم بود و قول داده بود كه نجاتم دهد.
استاد حسين احمدي
همين جا CLICK كنيد
اينجا، تهران، اردوي علمي درسي استاد حسين احمدي است. اينجا همه چيز قطعي است از «شايد» و «اگر» ، «اي كاش» و «چه كنم چه كنم» خبري نيست. تجربه ي موفق 15 سال تربيت رتبه هاي تك رقمي و تأليف 100 عنوان كتاب كنكور برتر، استاد بي چون و چراي روشهاي علمي خلاصه نويسي و تست زني است كه حرف مي زند.
اينجا استادي كه به من قول داده است كه خودش رتبه ي برتركنكور و دانشجوي سراسري تهران بوده است، برادرش رتبه ي يك كنكور بوده است، سال قبل خواهرش رتبه ي دو كارشناسي ارشد كل كشور دانشگاه تهران شده است، هر كسي را كه اراده كند، ‌رتبه تك رقمي كنكور كرده است، در سال 1385 فردي را با معدل پايين رتبه ي دو كنكوركرده است، در سال 1384 سياوش شيخ قمي را در چهار ماه مانده به كنكور نفر پنجم پزشكي كرده است. حبيب عبدالهي پور را از رتبه 506 كنكورآزمايشي به رتبه 2 كنكور و مهندس برق دانشگاه شريف نموده است. اينجا استادي وجود دارد كه اعتقاد راسخ دارد كه مشكل اصلي داوطلبان كنكور، كمبود وقت نيست، بلكه نحوه ي استفاده ي بهينه از وقت است،‌ اينجا اردوي علمي درسي برنامه ريزي استاد حسين احمدي است. وقتي قرار شد كه به اردوي علمي تهران بيايم اولين نفري كه مخالفت كرد دايي ام بود كه پزشك است و در استان تهران زندگي مي كند، او گفت: هزاران مشاور و مؤسسه وجود دارد كه مي گويند يك ماهه نمي شود ، استاد حسين احمدي چگونه مي تواند؟ بعد اطرافيانم،‌فاميلها و بعضي معلمان كنكوري شهرمان بودند، كه مي گفتند از همين امكانات شهر نتيجه اي نگرفته اي، پس روش استاد احمدي هم نتيجه نمي دهد. پس هزينه ي بيهوده نكن و باعث نشو كه در شهر انگشت نما شوي! اما من مصمم بودم و به تهران رفتم و در آنجا مهندس مسعودي در عرض دو روز فيزيك مرا به اوج و به حد 90 رساند، روزهاي بعد به كمك استاد حسين احمدي شيوه ي تست زني سريع ادبيات را آموختم و سپس در روز آخراستاد به من عربي صددرصد زدن را ياد داد و من با انرژي فوق العاده يي به پل دختر برگشتم.
 

روز كنكور
 

در جلسه ي كنكور وقتي عمومي ها را جواب دادم و مخصوصاً عربي را عالي پاسخ دادم،‌ انرژي فوق العاده اي گرفتم، سپس وقتي دروس اختصاصي، زيست، شيمي و فيزيك را جواب دادم، همانجا احساس كردم كه ديگر صددرصد قبول مي شوم و حتي اشتباه كردم و رياضيات را بي خيال شدم و فقط چند تست جواب دادم. به شما توصيه مي كنم مثل من ريسك نكنيد چون چند روز قبل از اعلام نتايج واقعاً عذاب وجدان داشتم و ترسيده و بسيار پشيمان بودم.
 

پزشكي دانشگاه آزاد
 

من براي دانشگاه آزاد در رشته ي پزشكي شركت كرده بودم و حتي سهميه ي بسيج فعال نيز داشتم و ليكن آنقدر از سراسري خودم مطمئن بودم كه در سر جلسه ي دانشگاه آزاد شركت نكردم،‌ كه البته اين باعث شد استاد از دستم ناراحت شود، ولي من به خودم ايمان داشتم و اين اعتقاد به خود را از استاد احمدي دريافت كرده بودم و خيلي تعجب كردم چرا ايشان از اين عمل من ناراحت شد.
 

انتخاب رشته !
 

و در انتها به لطف خداوند وقتي نتايج آمد و پسرعمويم رتبه ي يك شهر شد، من نيز به قول معلمان كنكوري انگشت نماي شهر شدم و رتبه ي دو شهر شده بودم، من رتبه برتر كشوري شده بودم، اما سريعاً به تهران رفتم و با همفكري استاد حسين احمدي انتخاب رشته ي حرفه اي انجام دادم و در اين مورد نيز واقعاً غوغا كرديم و من كه رتبه كشوري ام 2 برابر رتبه پسرعمويم بود، با يك انتخاب رشته ي حرفه اي همكلاسي پسرعمويم در دانشگاه سراسري اهواز شدم و به لطف خدا وند بزرگ همه چيز كنكور من به خير و خوشي به پايان رسيد.
اين سرنوشت زيبا را از ته قلب براي همه ي شما شاگردان عزيز استاد احمدي آرزو مي كنم.
امضاء: مصيب رفيعي پور از پل دختر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 8531
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟