کنکوري موفق
کنکور 92

برنامه ريزي درسي:

همان طور که مي دانيد نداشتن برنامه ريزي درسي باعث سردرگمي و اضطراب مي شود و چنان که اشاره شد اضطراب از موانع تمرکز فکر و حواس محسوب مي شود.

خستگي و بي خوابي:

يکي ديگر از عواملي که براي دست يافتن به تمرکز فکر بايد آن را حذف کنيد خستگي و بي خوابي است. زمان هايي که با خستگي شديد و يا کمبود خواب مواجه هستيد بهترين کار درس نخواندن است؛ چرا که مغز توانايي پردازش، ثبت و انتقال مطالب به حافظه بلند مدت را ندارد. در چنين مواقعي با استراحت کامل و يا خوابيدن به جبران کمبودها بپردازيد. در مورد مطالعه مستمر نيز استراحت بعد از 40 تا 50 دقيقه مطالعه را حتما رعايت کنيد.

 

نداشتن علاقه:

مشکل عمده تمرکز فکر دانش آموزان در ارتباط با درس هايي است که به دلايل گوناگون نسبت به آن ها بي علاقه هستند. کمتر دانش آموزي را مي يابيد که به همه درس هاي مورد مطالعه، علاقه کامل داشته باشد و آن چه که شما "علاقه" مي خوانيد از رفتارهاي بيروني و گفت و گوهاي دروني خودتان سرچشمه مي گيرد. پس شما نيز مي توانيد در خودتان علاقه ايجاد کنيد کافي است کمي رفتارها و احساس هايتان را تغيير دهيد.

با احساس خوشايندي سراغ کتاب ها برويد و هنگامي که مي خواهيد مطالعه را شروع کنيد از ابراز جملات منفي و احساس هاي توام با انزجار نسبت به آن درس خودداري نماييد. سعي کنيد با مطالبي که مطالعه مي کنيد احساس يگانگي پيدا نماييد و با يافتن مثال هايي از درس مورد نظر در زندگي روزمره خودتان مطالب خوانده شده را کاربردي نماييد.

کنکوري موفق(قسمت دوم)

افکار مزاحم

تمرکز فکر را توانايي حذف افکار مزاحم و محدود کردن حوزه تفکر مي دانند و در واقع تمام موارد و نکاتي که تا به حال يادآوري کرده ايم با هدف حذف افکار مزاحم بوده است. اگر به همه آنچه تا اين قسمت گفته شد، با دقت عمل کنيد، ميزان افکار مزاحم بسيار کاهش پيدا خواهد کرد.

 

مثبت بينديشيد تا مثبت عمل کنيد!

احساس فعال بودن و انگيزه داشتن در زندگي با برنامه ريزي شروع مي شود، به خصوص اگر اضافه وزن داريد يا به علت درگيري هاي کاري کم تحرک هستيد! روش هاي مختلفي براي بدست آوردن شادابي، طراوت روحي و همچنين فرم بودن و سلامت بدن وجود دارد. در اينجا به يکي از اين برنامه هاي مثبت و مؤثر اشاره مي کنيم.

کنکوري موفق(قسمت دوم)

مثبت فکر کنيد

ذهنيت شما در تمام ابعاد روحي و جسمي شما اثر مي گذارد. هر آنچه مي خوريد يا هر برخورد کاري که در محيط اداري داريد، همه به ذهنيت شما مربوط مي شود.

 

پس هر چه قدر به زندگي مثبت تر نگاه کنيد، راه دستيابي به اهدافتان براي شما ساده تر مي شود.

 

برنامه داشته باشيد

براي خودتان برنامه ريزي داشته باشيد، به خصوص اگر اضافه وزن داريد. در اين برنامه ريزي، سعي کنيد طريقه ي زندگي خود را نيز تغيير دهيد.

 

تحت اين شرايط پيدا کردن دوستان جديد براي ايجاد تغيير، همواره از مهم ترين عوامل موفقيت است.

 

خود را آموزش دهيد

براي داشتن روح و جسمي سالم بايد مهارت هاي زيادي داشت و رسيدن به وزن متعادل تنها يکي از اين مهارت هاست مثلا اين که چگونه بايد فعال تر بود، اهداف واقع بينانه انتخاب کرد، يا بر تمايلات غير منطقي خود غلبه کرد و... همان گونه که مشاهده مي کنيد براي رسيدن به سلامتي و احساس مثبت کردن، بايد مهارت هاي بسياري را در زندگي فرا بگيريد. تنها در اين صورت است که اعتماد به نفس پيدا خواهيد کرد و در نهايت احساس سلامتي و مثبت بودن را به دست خواهيد آورد.

 

تغذيه مناسب داشته باشيد

اگر اضافه وزن داريد و مي خواهيد آن را کاهش دهيد، بايد بسيار مراقب رژيم خود باشيد. تعدد استفاده از روش هاي مختلف رژيم لاغري گرفتن و شکست پياپي در آن ها اعتماد به نفس را در شما کاهش مي دهد و به شما اجازه نخواهد داد تا در هيچ رژيمي موفق باشيد. دقت کنيد که معمولا رژيم هاي لاغري کوتاه مدت و اغلب دشوار اثرات کوتاه مدتي نيز دارند.

 

بنابراين سعي کنيد با انتخاب يک رژيم لاغري بلند مدت در نهايت خود را به وزن ايده آل برسانيد.طبيعت سرمنشاء انگيزه هاست. تعجب نکنيد، حتي اگر داراي وزن و اندام متعادلي هستيد ممکن است بي انگيزگي در شما بيداد کند! مصرف غذاهاي مناسب يکي از مهم ترين معيارهايي است که به شما کمک مي کند تا به زندگي مثبت نگاه کنيد.

مصرف انواع سبزيجات و ميوه ها، گوشت ماهي و تخم مرغ يکي از مهم ترين عواملي است که به شما شادابي مي بخشد، اما دقت کنيد که همواره بايد مصرف انواع گوشت قرمز و مرغ خود را کنترل کنيد. نکته مهم ديگر لذت بردن از خوردن غذاست. سعي کنيد مقادير کوچک غذا را در دهان خود بگذاريد و در عوض به مدت بيشتري از مزه ي آن لذت ببريد.

 

اهداف واقع گرايانه انتخاب کنيد

در دفتر يادداشت روزانه ي خود اهداف و مواردي که مي خواهيد در کار و زندگي شخصي به آن برسيد را يادداشت کنيد و سپس با نگاه کردن به آن نيازمندي هاي هر يک را در کنارشان يادداشت کنيد.از قانون «مورفي» استفاده کنيد، يعني تمام نامحتمل هايي که ممکن است شما را در نرسيدن به اهداف مأيوس کند يادداشت کنيد و براي رفع آنها در صورت بروز راه حلي پيدا کنيد.همچنين براي خود پاداش هايي در نظر بگيريد. مثلا اگر به هدف اول رسيدم يک CD موسيقي مورد علاقه ام را خواهم خريد.

 

مأيوس نشويد

آمار و تجربه نشان مي دهد بزرگترين اکتشافات و پروژه هاي دنيا اغلب هنگامي به موفقيت مي رسند که مجريان به نااميدي نزديک مي شوند، اما رمز موفقيت آن ها اين است که هرگز کار و تلاش را ترک نمي کنند. پس نااميد نباشيد و براي رسيدن به اهداف خود در زندگي و کار تلاش کنيد و مطمئن باشيد هيچ مسيري نمي تواند تا ابد سربالايي باشد. بالاخره به قله خواهيد رسيد و از آن به بعد مسير ساده تري در انتظار شما خواهد بود.

 

مرکز يادگيري تبيان - گردآوري و تنظيم: مريم فروزان کيا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 8511
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟