کنکور 92

قبولي درامتحان تستي چهارگزينه اي بدون مطالعه در شرايط اضطراري
 

مترجم : محمود کريمي شروداني
منبع : راسخون



قبل از همه چيز اجازه دهيد توضيح دهم که تلاش براي امتحان دادن بدون مطالعه راه عالي براي اطمينان از موفقيت نيست. پيشنهاد من اين است جلوتر از زمان برنامه اي بريزيد که چگونه براي يک امتحان خاص به صورت خاص يا معمولي مطالعه کنيد. اين کار کمک مي کند که با شيوه و مباحث سؤالات مطلوب کسي که امتحان را طرح مي کند آشنا شويد.
به ياد داشته باشيد استفاده از چنين روشهايي بيشتر در مواقع اضطراري به کار مي آيد. تصميم هاي چندگزينه اي در زندگي روزمره ي ما بيش از آن چه که ما فکر مي کنيم، رايج است. وقتي که ما به همه ي اطلاعاتي که در طي فعاليت هاي روزانه مان رد وبدل مي کنيم نگاه مي کنيم، بديهي است که ما دائما به دسته بندي، رده بندي و اولويت بندي اطلاعات براي مفيد ساختن آنها نيازمنديم. بيشتر اين تصميم ها کم اهميت و کوچک هستند اما برخي مي توانند عکس العملي هاي فوري يا بلندمدت داشته باشند. فراواني بيش از حد اطلاعات مي تواند منجر به خستگي و دلزدگي شود. وقتي که ما اطلاعات را پردازش مي کنيم، بايد آنها را به اندازه هاي قابل هضم و سامان دهي تقسيم کنيم به طوري که براي ما قابل فهم باشند. عملکرد چند وظيفه اي (انجام چند کار با هم) فقط وقتي مفيد است که بتوانيم به طور مؤثري انواع مختلف و ميزان اطلاعاتي که به ما ارائه مي شود را پردازش کنيم.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع آن دسته از متقاضيان شركت در آزمون سراسري سال 1392 دارنده ديپلم هاي شاخه نظري شامل رشته هاي رياضي و فيزيك، علوم تجربي ، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه از سال 1384 لغايت 1391 ديپلم خود را اخذ نموده اند مي رساند كه لازم است با مراجعه به سايت ساهت ،(dipcode.medu.ir) به مشاهده سوابق تحصيلي (اطلاعات شناسنامه اي و ريز نمرات ديپلم)خود اقدام و در صورت عدم مغايرت نسبت به تاييد و دريافت كد سوابق تحصيلي خود مبادرت نمايند و در صورت عدم مشاهده اطلاعات و يا اعتراض نسبت به اطلاعات خود مي توانند در سايت مذكور گزينه عدم تائيد را انتخاب و اعتراض خود را اعلام نمايند لازم به توضيح است كه براي مراجعه به سايت مذكور از طريق لينك موجود در سايت اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org نيز مي توانند اقدام نمايند.
ضمناً داوطلباني كه يكي از شرايط زير را داشته باشند مشمول قانون اعمال سوابق تحصيلي نخواهند بود:

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

يادداشت برداري در کلاس (1) خوب گوش دادن در کلاس

نويسندگان : دکتر چارلزتي منگروم و دکتراستفن استري چارت
مترجم : محمود کريمي
منبع : راسخون


خيلي مهم است که درکلاس شنونده ي خوبي باشيد.خيلي ازچيزهايي که شما بايد ياد بگيريد به طورشفاهي توسط معلمان شما در کلاس ارائه مي شود. فقط شنيدن چيزي که آنها مي گويند به معني گوش دادن به گفته هاي آنان نيست.گوش دادن فعاليتي به اصطلاح شناختي است و نيازدارد که شما به آن چه مي شنويد توجه کنيد،درباره اش فکر کنيد و ازلحاظ فکري آن را پردازش کنيد. درزير مواردي آورده شده که شما بايد انجام دهيد تا شنونده ي خوبي در کلاش باشيد:

يادداشت برداري در کلاس (1) خوب گوش دادن در کلاس

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

با توجه به مطلب قبلي به اين نتيجه مي رسيم که براي داشتن يک مطالعه متمرکز در زمان هايي که دچار فشار رواني و هيجان ( چه مثبت مثل شادي و چه منفي مانند اضطراب) هستيد، سراغ مطالعه نرويد و صبر کنيد تا به شرايط عادي بازگرديد. قرار گرفتن در حالت آرامش (Relaxation) و يا انجام هر کاري که به شما آرامش مي دهد و در برطرف کردن اين حالت به شما کمک مي کند، سريع تر مي توانيد از حالت اضطرابي خارج شويد.

 

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 13:15 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

سلام سلام

دوستای گل کنکوری خودم

خوبین؟؟؟

حتما همینطوره.

خب منم میخوام این روز رو به همه ی کنکوریهای عزیز که دانشجویان اینده هستن تبریک بگم.

روزتون مبارک

از همین الان خودتون رو دانشجو بدونید.

ارزو دارم به همه ارزوهاتون برسید.

چیزی ساده تر از بزرگی نیست ، آری ساده بودن همانا بزرگ بودن است.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 14:30 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

دانستن هدف زندگی یا دانستن بهترین راه خدمت به خدا کافی نیست، افکار خودت را به عمل درآور؛ راه، خودش را نشان می‌دهد.

 

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

رازک و خواص ان

استفاده از خواص آرام بخشی این گیاه بسیار ساده است. به 15 گرم میوه‌ی رازک و یک لیتر آب جوش نیاز دارید.

امان از این استرس! استرس کار، استرس کارهای خانه، استرس درس و مشق بچه‌ها، استرس امتحان، استرس ترافیک و دیر رسیدن و هزارتا استرس دیگر.

اما نمی‌شود که هر روز را با استرس شب کرد و شب‌ها هم از استرس نخوابید. باید راهی برای کنترل و مهار آن پیدا کرد. یعنی از هر موقعیتی برای ایجاد آرامش و لحظه‌ای سکوت و شادی استفاده کرد.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

امتحان را همه ما به خوبی می شناسیم. با تمام وجود لمس و احساس کرده ایم و درباره آن کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه داریم. با رسیدن فصل امتحانات ، گاه بذر نگرانی و دلهره و گاه ترسی پنهان و موهوم شکل می گیرد. درجاتی از اضطراب امتحان در ۳۰ ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان دانش آموز دیده می شود. این موضوع در دختران شایع تر از پسران است.

 

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

کنکور

یکی از بزرگترین دغدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه روشی باید برای کنکور، درس بخوانند .يكي از بزرگترين دغدغه هاي ذهني داوطلبان اين است كه به چه روشي بايد براي كنكور، درس بخوانند .

 

آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟

 

آيا حتما" بايد از كلاسهاي كنكورو روشهاي تستي استفاده كنند؟

 

آيا بايد از كتابها و جزوات خاصي استفاده كنند؟

 

آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ كنند؟

 

آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟

 

آيا بايد از خواب و خوراك و ورزش و تفريح بگذرنند؟

 

چه بايد كرد ؟ كدام راه به موفقيت در كنكور ختم مي شود ؟ و .....

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

فرهاد دانشجو اعلام کرد:

جزییات حذف کنکور دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب حذف کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در سال 92، نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر فرهاد دانشجو در گفت‌وگو باایسنا با اعلام این خبر، گفت:‌ بر این اساس، پذیرش دانشجو در 80 درصد کدرشته‌ها به صورت بدون آزمون و در 20 درصد باقیمانده به صورت آزمونی مشترک با سازمان سنجش انجام می‌شود.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 8575
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟