کنکور 92

عمليات محيرالعقول
داشتم از مقابل يكي از حوزه هاي پسرانه كنكور آزمايشي سازمان سنجش رد مي شدم كه يكهو به سرم زد بروم و دست به يك كار عجيب بزنم، همين كار راهم كردم و رفتم جلو و به يكي از بچه ها كه از حوزه بيرون مي آمد، بي مقدمه گفتم: «دوست عزيز اجازه هست سؤالات را ببينم و پاسخ دهم!» پسر جوان با تعجب سؤالات را به من داد و من هم از او خواستم جوابهايي را كه به سوالات مي دهم با پاسخنامه ي تشريحي كه در اختيار دارد مطابقت دهد، من در ابتدا با دروس ادبيات، عربي و دين و زندگي شروع كردم و چند تا سؤال جواب دادم و خوشبختانه همگي درست درآمد و اين باعث شد پسر جوان خيلي تعجب كند و بقيه ي دوستانش را براي مشاهده دعوت نمايد، كم كم بقيه ي بچه ها دور ما جمع شدند و من اين بار سراغ اختصاصي ها رفتم و به چند سؤال فيزيك جواب دادم و اتفاقا: جواب همه ي آنها هم درست درآمد و به قول معروف اين باعث شد، مخ بچه هايي كه دورم جمع شده بودند سوت بكشد و بي اختيار مرا تشويق كنند! محسن با خنده پرسيد: «سؤالات را قبلاً ديده اي؟» جواب دادم : خير «رضا» گفت لطفاً يادمان بده چه كار كردي! گفتم:« مشاورت كيه؟ برو از همون يادبگير!» رضا اخم كرد و گفت :« مشاور ما خودش يك تست هم نمي تواند بزند چطور مي تواند به ما تست زدن ياد بدهد؟» «امير سام» دست راستم را گرفت و گفت :« خصوصي چقدر پول بدهيم يادمان بدهي؟» و البته خيلي هاي ديگر هم خيلي چيزها ي ديگر گفتند كه بماند!» حتماً شما هم تعجب كرده ايد اما راز اين قدرت در كجاست!؟

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کنکور,درس,کنکور سراسری, :: 21:28 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

روش های زیادی برای مطالعه ی بهتر وجود دارد و حتی كتاب های زیادی هم در این باره نوشته شده‌اند؛ اما این جا ده روش را درنظر گرفته‌ایم كه امیدواریم به شمادر یادگیری درس كمك كند.

 

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:کنکور,کنکور سراسری,تست,ازمون, :: 19:28 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

معمولا سوالات آزمون ها به دو صورت پاسخ باز و بسته تنظيم مي شود. منظور از سؤالات پاسخ باز همان سوالات انشايي هستند که در اين نوع سؤالات، پاسخ دهندگان هر طور که تمايل دارند مي توانند به سؤالات طراحي شده جواب بدهند، اما سؤالات پاسخ بسته يا همان تست ها به سؤالاتي گفته مي شود که پاسخ هاي آن قبلاً توسط معلم تهيه شده ودانش آموز فقط بايد پاسخ هاي مورد نظر خود را انتخاب کند.
تست ها از دو قسمت تشکيل شده اند.
الف) صورت سؤال
ب) گزينه ها يا پاسخ هاي پيشنهادي
صورت سؤال يک جمله ي استفهامي است و گزينه ها، پاسخ هاي احتمالي آن هستند که پاسخ دهنده از بين آنها جواب يا جواب هاي مورد نظر را انتخاب مي کند.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

چگونه رتبه برتر کنکور شويم؟


نويسنده: استاد حسين احمدي

* رتبه ي برتر چه کساني هستند و چگونه پرورش يافته اند؟

درد دل استاد:

چند روز پيش چند نفر از شما عزيزان با من تماس گرفتيد و گفتيد: استاد شما خيلي خود خواه هستيد! چند ماهي هست که مقاله هاي شما را از مجله ي هفت روز زندگي مطالعه مي کنيم و يکشنبه ها نيز خيلي مواقع از راديو جوان، برنامه هاي آموزشي شما را گوش کرده ايم، اما چرا هيچ وقت به طور خصوصي برنامه ريزي انجام نمي دهيد، تا به ما امکان دهد ما نيز رتبه هاي يک رقمي کنکور شويم. من در پاسخ اين عزيزان، مقاله اين شماره را نوشتم و تقديم کردم به تمام کساني که با کم ترين امکانات، رتبه هاي برتر کنکور مي شوند و پس از کسب اين موفقيت قدر شناسانه از استادشان تشکر مي کنند.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...


مثل عدسي باشيد نه منشور!


نويسنده: دکتر مهدي نکوئي

اول کنکوري ها
1- مثل عدسي باشيد نه منظور ! مي دانيد يعني چه؟
عدسي را ديده ايد؟ يک کار انجام مي دهد ولي با نهايت دقت و تمرکز، همه پرتوهاي نور را از همه جا مي گيرد، منظم مي کند و به سمت يک نقطه که کانون آن باشد سوق مي دهد، يعني هزار تا، بلکه بيشتر پرتو را روي يک نقطه متمرکز مي کند، نتيجه:
آن نقطه گرم و گرم و گرم تر مي شود تا اينکه آتش مي گيرد! ولي منشور چي؟ منشور يک پرتو را مي گيرد و حداقل به (7)رنگ تبديل مي کند و کلي زيبايي خلق مي کند که هيچ خاصيتي ندارد! فقط يک لذت آني!
همه آدم ها و شما کنکوري ها، به ويژه اگر مي خواهيد موفق شويد بايد مثل عدسي عمل کنيد، اگر هدفتان کنکور است بايد از دارا و ندار، کنکور در بياوري، از کبري (11)، کنکور دربياوري، از تولد دوباره بهار کنکور دربياوري... يعني متمرکز روي هدف کار کني و نه مثل منشور که به همه جيز فکر مي کند غير از کاري که بايد انجام دهد.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

«ترمودینامیک»

1) G یک تابع حالت است و به دما بستگی دارد.

2) اگر واکنشی منفی باشد برای پیشرفت خودبه خود، Hآن بایدکوچکتر از صفر باشد.

3) هرتغییرفیزیکی یا شیمیایی طبیعی ،درجهت افزایش آنتروپی وکاهش سطح انرژی پیش می رود.

4) یک تغییر گرماگیر که در دمای معمولی غیر خودبه خودی است؛می تواند در دمای بالا به طور خودبه خود پیشرفت کند.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

مسیر عبور غذا در معده ی گاو:

رمز سنهش (بر وزن سنجش ): سیرابی ¬ نگاری ¬ هزارلا ¬ شیردان

نکته :مری 3 تا حرف داره پس غذا 3بار از مری عبور می کنه البته در گاو

توجه :موسین آنزیم نیست بلکه پروتئین است.

نکته: در بلع, استفراغ, سرفه زبان کوچک بالا میره اما هنگام عطسه میاد پایین.

نکته :نایژک قطرش می تواند تغییر کند چرا که حلقه های غضروفی ندارد ( کتاب میگه :در آسم نایژک ها تنگ می شوند)

ترتیب شناسایی گل ها توسط زنبور :

رمز بُرِش : بو رنگ شکل

نکته: رگ لنفی فقط در پرز ها موجود است پس ریز پرزها فاقد رگ لنفی اند.

توجه : به چین های حلقوی روده توجه کنید.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
شنبه 18 آذر 1391برچسب:تله,صفر ویک,تلاش,هدف, :: 18:37 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

نوشته شده توسط محیا ابوالمعالی (رتبه ی 9 منطقه ی 2_کرمانشاه

 

یکی از بزرگان میگوید:بهترین بودن ویک بودن یک تله است .مواظب باشید در این تله سقوط نکنید.

خیلی ها در ابتدا هدفی را انتخاب میکنند ولی وقتی با مانعی روبه رو میشوند به جای تلاش و کوشش ,به کلی از ان هدف رویگردان شده و نقطه ی مقابل ان یعنی بدترین را پیشه میکنند .انتخاب بین صفر ویک یا همه و هیچ ,همان چیزی است که بسیاری در تله ی ان می افتند .اما راه نجات از این تله یا پاسخ مناسب به خواهش بهترین بودن, تلاش و سختکوشی است.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...

شاید بتوان گفت:ذهن انسان با دو ویژگی "تفکر" و "احساس" به ارزیابی واقعیتها پرداخته و نسبت به آنها واکنش نشان میدهد.به بیان دیگر، ذهن به کمک "تفکر" به ارزیابی منطقی و به مدد " احساس" به ارزیابی هیجانی واقعیتها میپردازد. این دو نظام، مستقل از یکدیگر بوده ولی در ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر عمل میکنند. در یک تقسیمبندی ساده میتوان از "تفکر" به عنوان هوش منطقی و از "احساس" به عنوان هوش هیجانی نام برد.

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
شنبه 18 آذر 1391برچسب:موفقیت,انسان موفق,استوار,محکم, :: 17:39 ::  نويسنده : فاطمه وسحر

انسان موفق کسی است که قادر است با آجرهایی که دیگران به سویش پرتاب میکنند ، پایه و بنیادی محکم و استوار برای خود بسازد.
 

 


 

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

این وبلاگ منتظر همه ی شما کنکوریهای عزیز و تمام حرفاتون هست.برای مشاوره کنکور با دانشجویان دانشگاههای برتر با شماره 09128361711یا09128480170تماس بگیرید.parsshahab89@yahoo.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکور 92 و آدرس konkoor20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 8581
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

کد موزیک می خوای؟